Skolans ledningsgrupp

Utbildningens ledningsgrupp

För att ständigt vara á jour med den snabba utveckling som sker i branschen har skolan en ledningsgrupp bestående av bildchefer, fotografer och andra representanter från yrkeslivet.
Ledningsgruppen har flera viktiga uppgifter. De hjälper bland annat till med att utforma utbildningens innehåll och garanterar således att skolans kvalité håller inför branschens krav. Ledningsgruppen fattar beslut om antagning till utbildningen, utfärdar examens och utbildningsbevis, ansvarar för ett systematiskt kvalitetsarbete och att utbildningen når de formulerade övergripande målen. Ledningsgruppens ordförande heter Joakim Ståhl och en kort presentation om Joakim och alla andra som hjälper oss med detta viktiga arbete hittar ni här nedanför.
Ledningsgruppen

Branschrepresentanter

Sofie Lantto
Frilansande formgivare och fotograf.
Ledningsgruppens ordförande under 2024.

David Lundmark
Fotograf på Dagens Arbete.
Vice ordförande under 2024.

Pi Frisk
Bildredaktör på Dagens Nyheter

Anders Håkansson
Nyhetschef på Göteborgs Posten.

Joakim Ståhl
Bildchef på Svenska Dagbladet.

Kajsa Lindskog
Adjunkt i Visuell kommunikation på Malmö Universitet.

Jesper Frisk
Bildchef och fotograf på Dagens Industri.

Mats Schagerström
Bildchef på TT Nyhetsbyrån.

Chatarina Wakim
Verksamhetschef för gymnasium och vuxenutbildning på Håbo kommun.

Per Lindström
Fotograf och Senior Adviser.

Företrädare från utbildningsanordnaren

Mats Lundborg
Rektor på Biskops-Arnö Nordens Folkhögskola och utbildningsansvarig för Nordens Fotoskola.

Jonas Berggren
Utbildningssamordnare och lärare, Nordens Fotoskola.

Studeranderepresentanter

Maja Karlström
Student i YH21

Johan Carlberg
Student i YH20

Kajsa Carlsson
Student i YH23 (adjungerad)

Adjungerade ledamöter

Anna Clarén
Lärare, Nordens Fotoskola.

Bosse Kinnås
Lärare, Nordens Fotoskola

Nina Varumo
Lia-samordnare/lärare, Nordens Fotoskola

Rulla till toppen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

I nyhetsbrevet informerar vi bland annat om när det är dags att söka till Nordens Fotoskola eller kanske om det är någon ny examensutställning på gång.
Genom att klicka på prenumerera här ovan samtycker du till att Nordens Fotoskola lagrar din e-postadress i vår databas, i enlighet med dataskyddsförordningens (GDPR) direktiv.